Poti avea mai multe brand-uri personale online?

About This Project

Cand vine vorba de blogging, se vorbeste mult despre cat e de important sa iti transformi propria persoana intr-un brand online. Multa lume are bloguri ce se axeaza exclusiv in jurul numelor si a persoanelor lor.

Dar ce faci daca vrei sa mai ai un blog? Sa zicem ca trec 1-2 ani de zile, timp in care ti-ai construit cu grija o reputatie online. Toata lumea te recunoaste ca fiind expert in domeniu. Toti te recomanda cand au intrebari legate de subiect. Nisa ta si numele tau sunt, intr-o anumita masura, sinonime.

Dar de ce sa te opresti aici? Incursiunea ta in domeniul online-ului nu trebuie sa se limiteze la un singur blog sau site. De fapt, primul blog e doar inceputul.

Doar pentru ca restul lumii are un singur blog, asta nu inseamna ca trebuie sa te opresti aici. Poti mult mai mult de-atat, cu conditia sa te tii de treaba si sa aplici sfaturile din acest articol, sfaturi bazate pe experienta mea de peste 5 ani in marketing online si a celor peste 12 site-uri pe care le-am pornit.

In cele ce urmeaza, vreau sa raspund la intrebarea: poate un singur om sa aiba mai multe brand-uri de succes, asta fara sa aiba o echipa intreaga in spate care sa il ajute? Raspunsul la aceasta intrebare este un rasunator DA. Pentru ca personal am mai multe bloguri si am reusit sa creez cate o comunitate in jurul fiecaruia, mai mica sau mai mare.

Obiectivul meu pentru tine, cu acest articol, este sa te ajut sa ai cel putin 2 brand-uri de reper la nivel national. Si cand spun “de reper”, ma refer la faptul ca ele vor fi cunoscute in randul celor interesati de acel subiect. Nu e obligatoriu sa ajungi la televiziunile nationale cu ele, important e sa faci o diferenta in vietile celor care te citesc.

Lucreaza pe rand la fiecare blog…

… pana il aduci la un anumit nivel. Sa zicem, minim 2000 de vizitatori unici pe zi. Poate ai alt punct de reper, depinde de tine. Dar e important sa nu te defocusezi facand prea multe deodata. Decat sa risti sa o dai in bara cu doua bloguri, mai bine le iei pe rand pentru a-ti garanta succesul cu fiecare din ele.

Cand lucrezi, fii cu mintea, sufletul si inima complet in acel proiect. Nu lasa altceva sa intervina. Oportunitati sunt destule… ne fac cu ochiul si ne ademenesc sa le exploram, doar ca sa ne dam seama ca sunt la fel de dificil de atins precum proiectul la care lucram deja.

Pastreaza vii pasiunile

Multa lume renunta la un hobby sau la o pasiune dupa ce ajunge la un anumit nivel. Considera ca nu mai au nimic de invatat si, incet-incet, ajung sa nu mai practice acel hobby.

Tu, ca formator de opinie, ai obligatia (atat pentru tine cat si pentru ceilalti) sa te educi permanent pentru ca tot timpul este ceva nou de invatat. E adevarat, beneficiile lucrurilor noi pe care le inveti nu sunt asa de mari ca la inceput, insa pasiunea trebuie sa ramana vie. Altfe, blogul va incepe sa piarda din trafic iar brand-ul tau se va estompa, incet-incet.

Defineste clar misiunea, valorile si obiectivele

Aceste lucruri trebuie facute chiar daca ai un singur brand, insa devin extrem de importante cand ai mai multe. Sunt cateva din acele lucruri care te fac sa fii.

Nu renunta

Stiu, suna a cliseu insa nu lasa asta sa te descurajeze. Daca ai pornit prea multe bloguri iar acum nu stii cum sa faci sa scrii la toate, alege-ti doua si concentreaza-te pe ele. In general iti va fi greu sa construiesti mai mult de doua brand-uri de unul singur. Pentru mai multe, vei avea nevoie de o echipa.

Daca crezi ca vrei mai mult de doua, aplica acest sfat si gandeste-te ca, acelea doua pe care le-ai ales, iti vor aduce fluxul de bani de care ai nevoie pentru a-ti forma echipa ce iti va permite sa ai cate brand-uri de succes vrei.

Rabdare

Blogging-ul, in general, cere rabdare. Dar daca ai mai multe site-uri pe care incerci sa le jonglezi, va trebui sa ai putina incredere ca ceea ce faci va da roade in viitor.

Organizeaza-te

Pentru ca ai nevoie si de o viata personala e bine ca, in momentele in care lucrezi la imaginea ta online, sa fii cat mai eficient posibil. Si unul din micile secrete ale productivitatii care se preteaza excelent aici este acela de a grupa task-urile similare.

De exemplu, daca ai un plug-in pe care vrei sa il instalezi pe unul dintre site-uri, instaleaza-l si pe cel de-al doilea. Iti va fi mai usor pentru ca vei fi concentrat pe acest lucru.

Nu te lasa prins prea tare in polemici

Una din greselile pe care le-am facut cu primul meu brand a fost acela ca ma lasam prea tare prins in discutiile cu cititorii mei. Era foarte tare ca aveam o comunitate activa insa, de multe ori, timpul meu era pierdut fara rost incercand sa moderez sau sa raspund atacurilor unora dintre ei.

Pe langa timpul pierdut, am acumulat si o anumita doza de frustrare, lucru care m-a facut sa ma concentrez mai putin pe ce aveam de facut, sa devin mai putin productiv si, mai ales, sa ma bucur intr-o mai mica masura de pasiunile mele.

Inconjoara-te de persoane interesate de ambele tale pasiuni

Se zice ca e bine sa ne inconjuram de prieteni cu care impartasim o pasiune comuna… dar ce-ar fi daca ai gasi prieteni cu care sa impartasesti ambele pasiuni? Daca stam bine sa ne gandim, cei mai apropiati prieteni ai nostri au ajuns acolo tocmai pentru ca avem atatea in comun cu ei.

Cauta o persoana care sa iti impartaseasca cele doua pasiuni in jurul carora ai construit cate un brand si ai gasit o importanta sursa de motivatie sa continui ambele misiuni.

Nu inceta sa cauti

OK, ai doua brand-uri. Cine zice ca nu se poate mai bine de-atat? Faimosul antreprenor Richard Branson a construit brand dupa brand si a avut un foarte mare succes cu fiecare in parte. Doar pentru ca s-a intamplat sa aterizezi sa ai una sau alta pasiune, nu inseamna ca nu exista si alte lucruri pe lumea asta de care s-ar putea sa te indragostesti iremediabil.

Ce-ar fi sa le cauti, apoi sa faci un brand personal din ele?

Date

20 November

Category
Cariera